شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، در این شماره از خبرهای کوتاه حوزه تلویزیون، نگاهی داریم بر مهمترین اتفاقاتی که در رسانه ها  انعکاس پیدا کرده است.

موضوع انتشار اخبار جعلی مربوط به درگذشت چهره های سرشناس موضوعی کهنه است که هر از گاهی چنین اخباری منتشر می شود؛گاه این اخبارِ فیک آنقدر فیک بودنش بارز است که در همان نطفه خفه می شود اما گاهی هم پیش آمده که یک خبر جعلی پیرامون درگذشت یک هنرمند باعث شده تا حتی خبرگزاری های رسمی کشور که در انتشار اخبار با وسواس بیشتری کار می کنند هم در بازی افرادِ شایعه پراکن گرفتار شوند و کار به جایی برسد که خانواده و اطرافیان آن چهره هم به شدت نگران شوند.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از واکنش بامزه علی صادقی به انتشار خبر جعلی درگذشتش تا یقه گیری در نمایش خانگی!

در تازه ترین اتفاق از جنس همین اخبار فیک، امروز علی صادقی بازیگر آثار طنز تلویزیون، در اینستاگرام خود نسبت به شایعه فوتش واکنش نشان داد. 

صادقی در استوری خود ، مطلبی را از سوی صفحه ناشناس « شیرازی های مقیم فیسبوک » و به نقل از خبرآنلاین منتشر کرد که حاوی خبر مربوط به درگذشت این هنرمند است. 

او هم با کنایه ای طنز آمیز نوشت: روحم شاد یادم گرامی 

در همین ارتباط خبرگزاری خبرآنلاین ضمن رد این خبر که به نقل از این رسانه مطرح نوشته شده است آورد:

" انتساب خبر جعلی درگذشت علی صادقی، از سوی رسانه ناشناس «شیرازی های مقیم فیسبوک» به خبرآنلاین، در حالی است که این خبرگزاری، چنین محتوایی را منتشر نکرده و آخرین خبر منتشر شده از این هنرمند شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان در خبرآنلاین با تیتر «سریال طنز خوش نشین ها پخش می‌شود» مربوط به ۲۷ خرداد امسال بوده است."

یقه گیری در نمایش خانگی از زبان سام درخشانی

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از واکنش بامزه علی صادقی به انتشار خبر جعلی درگذشتش تا یقه گیری در نمایش خانگی!

خبرگزاری ایسنا امروز مصاحبه ای را به بهانه حضور پر رنگ سام درخشانی در عرصه نمایش خانگی با این بازیگر منتشر کرده که درخشانی در این گفتگو اشاره جالبی به موضوع یقه گیری در نمایش خانگی دارد . او می گوید ""در شبکه نمایش خانگی تماشاگر از همان قسمت اول، یقه‌ات را می‌گیرد و عوامل ساخت باید جوابگو باشند؛ زیرا دسترسی به برنامه رایگان نیست که بگویی همینی که هست! " 

او در جای دیگری از شرایط سخت کار در عرصه نمایش خانگی و مورد مقایسه قرار گرفتن با تولیدات خارجی می گوید:

" تمام سریال‌های روز خارجی پخش می‌شود؛ یعنی ممکن است گاهی مخاطب متوجه نباشد که به لحاظ فنی چه اتفاقی افتاده اما در ضمیر ناخودآگاهش این محتواها را با هم مقایسه کند و متوجه تفاوت کیفیت محتوای داخلی با محصولات خارجی بشود. همین دلایل، وظیفه و کار ما را خیلی سخت کرده است. حالا به همه این موارد، مشکلات فنی، امکانات کم، ممیزی و سانسور را هم اضافه کنید. دست ما برای مطرح کردن مسائل اجتماعی خیلی بسته است. در سریال‌های خارجی می‌بینیم که هر اتفاقی که حتی در آینده می‌خواهد بیفتد، در سریال‌هایشان می‌گنجانند اما ما به همین اتفاقاتی که در اجتماع امروزمان جاری است هم نمی‌توانیم بپردازیم " 

عالیجناب فرمان آرا به نمایش خانگی می آیند!

خبرآمد که بهمن فرمان آرا، فیلمساز برجسته کشورمان، قرار است با فیلمنامه ای از فرهاد توحیدی با سریال « داستان جاوید » پا به عرصه نمایش خانگی بگذارد و با ارائه طرح سریال نمایش خانگی «داستان جاوید» به ساترا، مجوز اولیه برای ساخت این سریال صادر شده است.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از واکنش بامزه علی صادقی به انتشار خبر جعلی درگذشتش تا یقه گیری در نمایش خانگی!

با صدور این مجوز، نگارش فیلمنامه «داستان جاوید» بر اساس کتابی به همین نام نوشته اسماعیل فصیح توسط فرهاد توحیدی آغاز شده است.

اسماعیل فصیح «داستان جاوید» را در سال ۱۳۵۹ به نگارش در آورده است.

او که دوم اسفند ۱۳۱۳ در تهران متولد شد، پس از تحصیلات عالی در امریکا، به ایران بازگشت و در شرکت ملی نفت ایران، مشغول به کار شد. فصیح در سال ۱۳۵۹ با سمت استادیار دانشکده نفت آبادان بازنشسته شد. از جمله آثار شاخص او می‌توان به «شراب خام»، «دل کور»، «ثریا در اغما»، «درد سیاوش» و «داستان جاوید» اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار